فروش خود را افزایش دهید

شنبه 10 سپتامبر 2016 | 2,244 بازدید

حتی اگر یک فروشنده خوب و موفق هم باشید، همیشه راه‌هایی برای رشد و بهبود عملکرد شما وجود دارد. در ادامه نکاتی را برای شما یادآور می‌شویم که برای عبور از حدود درآمدی گذشته خود و افزایش فروش نیاز دارید.

Sale2

۱- محصول خودتان را بفروشید
مهم نیست که مشغول فروش چه چیزی هستید، باید تمام زیر و بم محصول و خدمات خود را به‌خوبی بشناسید. درواقع، تفاوت اصلی بین کسانی که قراردادهای خود را نهایی می‌کنند و آن‌هایی که موفق به این کار نمی‌شوند، این است این دسته دوم در لحظه قادر به پاسخگویی به سؤالات پرسیده شده از آن‌ها نیستند. برندگان آن دسته از افرادی نیستند که در پاسخ به یک سؤال می‌گویند، اجازه دهید بپرسم و باز با شما تماس می‌گیرم، بلکه ستارگان همیشه آن‌هایی هستند که توپ را با سرعت بالاتری نسبت به آنچه به سمت آن‌ها پرتاب شد، از روی تور برمی‌گردانند.

۲- موقعیت خود در طی چرخه فروش محصول را بشناسید
خواه چرخه فروش محصول شما یک چرخه ۳۰ روزه باشد یا یک چرخه یک‌ساله، هرگز نباید این چرخه را به سمت عقب پیش ببرید. همانند بازی شطرنج، همواره انگیزه کافی به مشتری خود برای برداشتن قدم بعدی بدهید. مثلاً حتماً توجه داشته باشید که محصول شما مرحله آزمون محصول را بر اساس برنامه زمانی مناسب طی کند و این‌که زنجیره تأمین شما به‌ گونه‌ای سازمان‌دهی شده که قیمت محصول نهایی منطبق با قیمت هدف شما در بیاید. همیشه دقت کنید و ببینید که چرا مثلاً یک شخص قصد خرید از شما را دارد، این موضوع به شما نشان می‌دهد که شما در کجای کار قرار دارید و برای رسیدن به مرحله بعد نیاز به چه‌کاری دارید؟

۳- اعتمادبه‌نفس غیرمنطقی داشته باشید
این نکته به معنای ثابت‌قدم بودن بدون توجه به میزان رد شدن و نه شنیدن از طرف دیگران است. در واقع، اگر از کسی نه نمی‌شنوید، حتماً کار خودتان را درست انجام نمی‌دهید. هیچ‌کس آن‌قدر خوب و بی‌عیب و نقص نیست که نرخ بازده ای ۱۰۰% داشته باشد.

۴- اطلاعات آماری مناسب در رابطه با کسب‌وکار خود داشته باشید
قیمت واقعی محصول یا خدمت شما چیست؟ داشتن چقدر حاشیه سود به معنای این است که شرکت شما به سود قابل قبولی دست‌یافته است؟ بسیاری از افراد هستند که تصور می‌کنند کار فوق‌العاده موفقی انجام داده‌اند، اما پس حساب‌وکتاب به این نتیجه می‌رسند که شرکت آن‌ها درواقع وضعیت ضرر دهی قرار دارد.

۵- قدم‌های بعدی خود را به‌خوبی بشناسید
مراحلی که پس از داشتن یک جلسه با یک مشتری یا مراجعه‌کننده اتفاق می‌افتد را به‌طور دقیق مشخص کنید. این مراحل را مکتوب کنید و به هرکسی که مسئول انجام دادن آن است ابلاغ کنید، اگر پس از تاریخ تعیین‌شده برای آن‌ها عکس‌العملی از طرف آن‌ها ندیدید، می‌توانید با گواه و مدرک از آن‌ها دلیل بخواهید که مثلاً تا تاریخ . . . باید . . . کار را انجام می‌دادید. با این کار از بدقول شدن خودتان به مشتری خود جلوگیری کنید.

۶- به‌صورت کاملاً خلاقانه از رقبای خود بهتر عمل کنید
اگر محصول شما برابر و عین محصول رقیب شما باشد، مشتری چرا باید از شما خرید کند؟ راهی برای بهتر بودن محصول خود نسبت رقیب ازنظر کیفیت یا قیمت پیدا کنید، مثلاً مشتری ترجیح می‌دهد از خدمات یا محصول شما نسبت به رقیب استفاده کند، چون‌که شما در کل فرایند استفاده از محصول یا نصب را برای وی آسان‌تر کرده‌اید.

۷- شنونده خوبی باشید
متن و توضیحی برای ارائه محصول خوددارید که بارها و بارها از آن برای معرفی محصول خود استفاده کرده‌اید. آیا تأثیری بر مشتری دارد؟ یک‌راه آسان و مؤثر برای برقرار ارتباط با مشتریان خودتان گوش کردن به چیزی است که آن‌ها می‌گویند. اغلب اوقات آن‌ها به‌خوبی خواسته خود را به شما می‌گویند و تنها کار شما فراهم آوردن خواسته آن‌هاست.

۸- با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار کنید
یکی از دلایل عدم موفقیت درفروش نداشتن شخصیت مناسب برای این کار است. اگر چنین باشد، ممکن است مثلاً یک نفر دیگر در همین موقعیت موفقیت بیشتر و بهتری را برای در این کار کسب و کند. گاهی مشتریان برونگرا تمایل به خرید از فروشندگان برونگرا دارند و یا برعکس. گاهی اوقات شاید بهترین گزینه بستن دهان و سکوت اتخاذ کردن باشد.

۹- رفتار مخاطب خود را به‌خوبی شناخته و تفسیر کنید
آیا زیاد صحبت می‌کنید؟ آیا طرف مقابل شما در پشت خط تلفن یا میز مذاکره میل و علاقه خود نسبت به ادامه گفتگو را از دست می‌دهد؟ یا اینکه محصول شما به دلیل صحبت‌های شما بهتر معرفی می‌شود؟ باید همواره بر اساس تعداد تماس‌ها و مشتریان خود میزان صحبت خود را اندازه‌ای تنظیم کنید که بر روی مشتری تأثیرگذار باشد. توجه داشته باشید که مشتریان به‌خوبی این موضوع را درک می‌کنند و بر خریدن یا عدم خرید آن‌ها از شما تأثیرگذار است.

کارگاه و دوره‌های آموزشی تخصصی

در راستاي معرفي دوره‌هاي آموزشي كلينيك فروش همايش‌هايي توسط اين موسسه برگزار مي‌گردد كه هنرجويان و صاحبان مشاغل ضمن آشنايي با محتواي دوره‌ي آموزشي، مي‌توانند در انتخاب بهترين زمان براي حضور در دوره‌ها تصميم‌گيري مناسب‌تري داشته باشند.

برای ثبت نام اولیه، در دوره‌های آموزشی فرم مقابل را پر کنید :