رایج‌ترین اشتباهات فروش در سال ۲۰۱۵

سه‌شنبه 14 جولای 2015 | 2,002 بازدید

خوشبختانه مهارت فروش مانند یک ورزش یا سرگرمی با تمرین بهتر آموخته می‌شود. فروش یک هنر است و با آموزش برخی از رفتارها می‌توان به یک فروشنده خوب تبدیل شد. از طرف دیگر بهترین راه یادگیری هر چیزی دانستن اشتباهات رایج آن و دوری کردن از آن‌هاست.

sales-mistakes

در این مقاله ما رایج‌ترین اشتباهات فروش و راه‌هایی که می‌توانید از آن اجتناب کنید را بیان می‌کنیم:

۱- گوش ندادن به مشتریان

یک فروشنده موفق صحبت می‌کند، اما بسیار هم گوش می‌کند.کار شما این است که نیازهای مشتری را درک کنید و بهترین پیشنهاد را به او ارائه کنید، بنابراین گوش دادن به مشتریان اصلی‌ترین کاری است که باید انجام دهید.

برای جلوگیری از این اشتباه، سوالات متفاوتی را از مشتریان بپرسید، نیازهای آن‌ها را بیابید و سپس یک راه‌حل ارائه دهید.

۲- تحمیل کردن

حتما شنیده‌اید که فروشندگان اتومبیل به فروشندگان تحمیل کننده مشهور هستند. اکثر فروشندگان ناخودآگاه نظر خود را به مشتری تحمیل می‌کنند. برای جلوگیری از آن به مشتریان‌تان بفهمانید که برای پاسخ دادن به سوالات آن‌ها کاملا آماده هستید، اما اجازه دهید به صورت خصوصی و شخصی تصمیم بگیرند.

۳- تمرکز نکردن بر روی راه‌حل

در بسیاری از موارد فروشنده‌ها و صاحبان کسب‌وکارها به تخفیف‌ها و معاملات به جای رفع نیازهای مشتری تمرکز می‌کنند. برای جلوگیری از انجام این کار سعی کنید به جای فروش به یافتن راه‌حل برای مشکل خود تمرکز کنید. از خودتان بپرسید که چگونه این محصول من به مشتریانم کمک خواهد کرد؟

۴- نداشتن اعتماد به نفس

یک تفاوت بسیار بزرگ بین داشتن اعتماد به نفس و تحمیل کنندگی وجود دارد. آن را یاد بگیرید و از آن به نفع خود استفاده کنید. فروشندگانی که اعتماد به نفس دارند، محصول و خدمات خود را باور داشته و مطمئن‌ هستند که این محصولات به مشتریان‌شان کمک خواهد کرد اما مردم تحمیل کننده لزوما باوری به محصولات خود نداشته و فقط می‌خواهند بفروشند.

۵- هدر دادن زمان

در حالی که شما می‌خواهید اعتماد مشتریان خود را به دست آورید، اما نباید زمان زیادی را برای این کار هدر دهید. این‌که شما می‌خواهید مشتریان خود را بشناسید فوق‌العاده است اما به جای یادگیری کل داستان زندگی آن‌ها، سعی کنید تا مشکل آن‌ها را حل کنید.

برای جلوگیری از این اشتباه، هدف پایانی خود را در ذهن داشته باشید. لازم است دوستانه رفتار کنید، خودتان را معرفی کنید و شروع به گوش دادن به مشتریان‌تان بکنید، اما به یاد داشته باشید که شما در تلاش هستید تا راه‌حلی برای مشکل پیدا کنید و نه یک دوست مادام‌العمر.

۶- قضاوت نادرست

فقط به خاطر این‌که کسی به نظر می‌رسد نمی‌تواند محصول شما را بخرد، به این معنا نیست که او واقعا نمی‌تواند. شما با قضاوت‌های نادرست ممکن است فروش‌های بزرگی را به سادگی از دست بدهید. برای جلوگیری از این مشکل، با همه‌ی مشتریان بالقوه بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، جنسیت و ظاهر به اندازه مساوی رفتار کنید.

۷- فراموش کردن پیگیری

اغلب اوقات، افراد چند روزی را برای فکر کردن قبل از خرید نیاز دارند. اما ممکن است فراموش شود. برای جلوگیری از فراموشی یک ایمیل یا تماس تلفنی به مشتریان بالقوه خود بعد از دو روز از دیدار با آن‌ها ارسال کنید و به آن‌ها بگویید که می‌توانند برای هر گونه سوال بیشتر با شما تماس بگیرند.

۸- توجه نکردن به جذب مشتریان جدید

فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارها گاهی چنان درگیر مسائل(کارکنان، محصولات جدید، مشتریان فعلی) می‌شوند که ادامه تبلیغات و رسیدن به افراد جدید را فراموش می‌کنند.

برای جلوگیری از این مشکل، صاحبان کسب‌وکارها باید دائما به دنبال مشتریان بالقوه باشند. همواره پیدا کردن مشتریان جدید در اولویت باشد. مقداری از زمان خود را برای به دست آوردن مشتریان جدید به فروشگاه یا محل کسب‌وکار خود اختصاص دهید.

کارگاه و دوره‌های آموزشی تخصصی

در راستاي معرفي دوره‌هاي آموزشي كلينيك فروش همايش‌هايي توسط اين موسسه برگزار مي‌گردد كه هنرجويان و صاحبان مشاغل ضمن آشنايي با محتواي دوره‌ي آموزشي، مي‌توانند در انتخاب بهترين زمان براي حضور در دوره‌ها تصميم‌گيري مناسب‌تري داشته باشند.

برای ثبت نام اولیه، در دوره‌های آموزشی فرم مقابل را پر کنید :