دو جمله ساده، یک دنیا معنی

یکشنبه 17 نوامبر 2013 | 2,163 بازدید

به دو تصویری که در زیر ارائه شده توجه کنید:

 

در این مکان سیگار نکشید

لطفا از کشیدن سیگار

در بیرون از این مکان لذت ببرید

تصویر اول , تصویر آشنایی است که شما در خیلی از فروشگاه ها , هتل ها , حتی مغازه های کوچک میبینید و از مشتریان خود میخواهد که در این محل از کشیدن سیگار خود داری کنند.

در تصویر دوم نیز همین در خواست از مشتریان و مراجعه کنندگان شده است اما به زبانی دیگر.

هر دو کلمه استفاده شده در واقع از مشتریان و مراجعه کنندگان خود میخواهد که برای کشیدن سیگار آن محل راترک کنند اما تفاوت واقعی این دو کلمه در چیست؟

باید قبول کنیم که بخشی از مردان و زنان جامعه مارا افرادی تشکیل میدهد که عادت به کشیدن سیگار دارند و بسیار برای فروشگاه ها و فروشندگان پیش می آید که مراجعه کنندگان آنها از این قشر هستند.

به بار معنایی تصویر یک توجه کنید.

“دراین مکان سیگار نکشید” این جمله نه تنها بار دستوری دارد بلکه هیچگونه احترامی برای مخاطب خود قائل نیست و تنها سعی میکند از کاری که مورد علاقه نویسنده نیست جلوگیری کند

“لطفا از کشیدن سیگار در بیرون از این مکان لذت ببرید”این جمله نیز از مخاطب خود همان درخواست جمله اول را دارد با این تفاوت که برای کسانی که سیگاری هستند احترام قائل شده و درعین حالی که در خواست خود را مطرح میکند قصد هیچگونه توهینی را ندارد.

کارگاه و دوره‌های آموزشی تخصصی

در راستاي معرفي دوره‌هاي آموزشي كلينيك فروش همايش‌هايي توسط اين موسسه برگزار مي‌گردد كه هنرجويان و صاحبان مشاغل ضمن آشنايي با محتواي دوره‌ي آموزشي، مي‌توانند در انتخاب بهترين زمان براي حضور در دوره‌ها تصميم‌گيري مناسب‌تري داشته باشند.

برای ثبت نام اولیه، در دوره‌های آموزشی فرم مقابل را پر کنید :