با رعایت چند نکته ساده، فروشنده‌ حرفه‌ای شوید

شنبه 16 نوامبر 2013 | 2,043 بازدید

با استفاده از نکات زیر‌، تبدیل به یک فروشنده‌ی حرفه‌ای شوید‌:

 ۱- قبل از هرچیز باید بدانید که پوشش شما به عنوان یک فروشنده بسیار مهم است‌. سعی کنید لباس مناسب بپوشید و از رنگ‌های مناسب فروش استفاده کنید. ( رنگ‌های مناسب فروش‌: سرمه‌ای و خاکستری یا طوسی‌)

 ۲ – زمانی که مشتری وارد فروشگاه می‌شود به او خوش آمد بگویید و در کنارش بمانید تا خود او از شما درباره اجناس سوال بپرسد‌. و یا هر زمان که فرصت را مناسب دیدید با او شروع به صحبت کنید‌. در بعضی مواقع باید مشتری را‌، راحت گذاشت تا در فروشگاه بگردد و اجناس را بررسی کند.

۳- با مشتری با احترام و همین طور مهربان صحبت کنید‌. سعی کنید لبخند بزنید‌. اگر متوجه خواسته‌ای از طرف او شدید‌، قبل از این‌که او از شما بخواهد‌، خودتان اقدام کنید.

 ۴-از ابزار جذبه و گیرایی استفاده کنید.

 ۵- از زبان بدن نهایت استفاده را ببرید‌. بر خلاف آن‌چه تصور می‌شود ، آن‌چه بیشترین تاثیر را داراست زبان بدن است. (‌در مقایسه با کلام‌) که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند کمک شایانی در برقراری ارتباط و جلب اعتماد‌، نسبت به مشتری داشته باشد.

 ۶- برای جلب اعتماد مشتری‌، بایستی همانند یک مشاور خوب که اطلاعات غیر مغرضانه می‌دهد‌، عمل کنید‌. شما بایستی راهنمای خریدار  باشید.

 ۷- تنوع محصول به همان اندازه که خوب است می‌تواند باعث سخت‌تر کردن انتخاب شود. بنابراین بهترین راه‌، برداشتن این محصولات متشابه از جلوی دید است‌.

 ۸- حتما لازم نیست افرادی که برای اولین بار از فروشگاه شما دیدن می‌کنند‌، خرید انجام دهند. همین که شما بتوانید یک ارتباط مثبت برقرار کنید کافیست‌.

 ۹- همه‌ی هدایا و توجه‌ها به سمت مشتریانی‌ است که از شما خرید می‌کنند (‌منظور دادن بن کارت‌ها‌، و اشانتیون‌هایی است که به مشتریان پر خرید می‌دهیم‌) تاثیر این کار نفی نمی‌شود، اما برای این‌که‌، افرادی که به فروشگاه مراجعه می‌کنند و خرید انجام نمی‌دهند را جذب کنیم بایستی طبق یک برنامه در لحظه‌ی خروج  این افراد از فروشگاه‌، از آن‌ها بخواهیم بمانند و مثلا یک بن کارت تخفیف به آن‌ها بدهیم .

 ۱۰- مشتری زمانی از شما خرید می‌کند که به شما و فروشگاهتان اعتماد کند‌، بنابر این سعی کنید به مشتریان قدیمیتان – ‌که اعتماد کافی نسبت به شما دارند‌– در هنگام خرید‌، پیشنهاد محصولات دیگر را نیز بدهید‌.

 ۱۱- هرگز به مشتری تا زمانی که درخواست نکرده است‌، تخفیف ندهید‌.

 ۱۲- زمانی که مشتری از شما درخواست تخفیف دارد‌، آن را با شرط این‌که‌، درخواست تخفیف بیشتری نکند بپذیرید. به عبارت دیگر‌، مقدار تخفیف محاسبه شده از سوی شما را بپذیرد‌.

 ۱۳- هنگام محاسبه‌ی خرید و هم‌چنین درصد تخفیف مشتری‌، حتما از ماشین حساب استفاده کنید و رقم نهایی را  به او‌، روی صفحه نمایش نشان دهید‌.

 ۱۴- به مشتری‌های کم خرید به اندازه‌ی‌، مشتری‌های پر خرید اهمیت دهید،  هرگز آن‌ها را دست کم نگیرید‌، آن‌ها مشتریان بزرگ آینده هستند‌.

 ۱۵- فقط برای تاکید بیشتر‌:  هرگز مشتری را پول نبینید‌.

 ۱۶- فروش پایان یک معامله نیست‌. بارها ممکن است این اتفاق بیفتد که مشتری به هر دلیلی‌، محصولی که خریده است را بخواهد پس بدهد و یا تعویض کند‌. در این لحظه من به عنوان یک فروشنده‌ی حرفه‌ای‌، نه تنها در برخوردم تغیری ایجاد نمی‌کنم‌، بلکه تمام تلاشم را خواهم کرد که بهتر از قبل با او رفتار کنم‌. در این صورت است که انتظار داشتن ده‌ها مشتری وفادار را خواهم داشت‌.

کارگاه و دوره‌های آموزشی تخصصی

در راستاي معرفي دوره‌هاي آموزشي كلينيك فروش همايش‌هايي توسط اين موسسه برگزار مي‌گردد كه هنرجويان و صاحبان مشاغل ضمن آشنايي با محتواي دوره‌ي آموزشي، مي‌توانند در انتخاب بهترين زمان براي حضور در دوره‌ها تصميم‌گيري مناسب‌تري داشته باشند.

برای ثبت نام اولیه، در دوره‌های آموزشی فرم مقابل را پر کنید :